Metropolis 2050



Metropolis en Gotham zijn aan elkaar gegroeid.
De stad is veilig, niemand die het nu nog boeit
hoe een superheld zijn laatste dagen slijt.
Ik heb nog herinneringen, verder ben ik alles kwijt...

Ik ben nog steeds sterker dan de sterkste beer,
alleen mijn kniƫen willen niet zo meer.
Ik ben nog steeds onkwetsbaar voor giftige gassen,
maar ik moet bijna om de 10 minuten plassen.
Ik ben nog steeds sneller dan een rijdende trein,
maar ik prak al mijn eten fijn.
Ik ga soms nog wel eens criminelen achterna,
ondanks mijn hernia.

Ondanks dat ik alle supertrucjes ken,
vergeet ik soms waar ik ben.
Na zoveel jaren is mijn "S" meer roze dan rood
en Lois en Lex Luthor zijn al jaren dood.

Ik kan nog steeds door kleren heen kijken,
alleen leuk voor als de verpleegster mijn was komt strijken.
Ik ga af en toe nog langs de "Daily Planet" als ik boodschappen ga doen.
Clark Kent is met pensioen.

Ik wil geen tanks meer rammen.
Ik ga vanmiddag met Batman dammen.
Hij komt met zijn rolstoel naar het park.

Onkwetsbaar voor kogels,
voeren wij de vogels...

Populaire posts