Naar Brussel

Vandaag twee jaar geleden was er een bloederige aanslag op diverse doelen in Brussel. Ik schreef toen onderstaand gedicht en plaatste het enkel op Facebook. Het maakte en maakt nog steeds indruk op me.

Naar Brussel

Het donker weghalen uit de hele wereld
dat kan ik niet
enkel maar hier en nu een vuur laten branden
de monsters in de duisternis
durven niet in een cirkel van licht

Kom je bij me zitten?
werp je onzekere liefde
in mijn al brandende haard
laten we kinderen maken van zuiver licht
laten we ze later los in de wereld

en daar waar ze lopen
door het donker
daar brandt de grond
daar schittert de lucht
daar komt de zon op
daar vluchten de monsters

want het licht weghalen uit de hele wereld
Dat kunnen ze niet...
als wij enkel maar daar
waar we lopen
vuur laten branden

Populaire posts