AOW naar 66 (en voor vrouwen naar 68)



Dat de AOW naar 67 jaar gaat, daar kan ik met mijn 34 jaren nog wel vrede mee hebben. Op zich is het niet abnormaal, aangezien we inderdaad vergeleken met 40 jaar geleden een stuk ouder worden.


Daarentegen mag ik straks mee betalen aan al die pensionerende baby-boomers die met z’n allen een heerlijke welvaartstaat hebben opgebouwd, maar voordat ze er van gaan genieten in hun pensioenkastelen, halen ze nog net even snel de ophaalbrug op. Zodat hun kinderen en kleinkinderen hun gestuntel (kredietcrisis) en hun luxe leventje mogen betalen.

Voor mij is het straks niet zo leuk meer. Werken tot mijn 67ste zal waarschijnlijk wel een verplichting worden en geen optie. De hypotheekrenteaftrek zal ook wel worden afgeschaft.

En dan komt Piet Hein Donner met het argument dat we best kunnen doorwerken tot ons 67ste omdat we gemiddeld ouder worden.

Mag ik de heer Donner er op wijzen dat vrouwen gemiddeld ouder worden dan mannen en dat er hier dus blijkbaar een soort van sexe-ongelijkheid optreed!

Ik pleit er dus voor dat mannen doorwerken tot hun 66ste en vrouwen tot hun 68ste. Gemiddeld is dat dan 67.

Ook zijn mannen gemiddeld ouder dan vrouwen wanneer we met elkaar trouwen.

Zijn we nog tegelijkertijd klaar ook...

Populaire posts