Deleting all my Tweets - Update


In mij artikel van 21 november konden jullie al lezen dat ik bezig ben met een poging om mijn hele voorraad aan tweets, zo'n 10.000 stuks te verwijderen, gewoon omdat het kan... maar... blijkbaar is het verwijderen van 10.000 tweets geen makkelijke opgave. Ik ben twee dagen geleden begonnen met het verwijderen van al mijn tweets van voor 20-11-2011. Daar heb ik een aantal pakketten voor proberen te gebruiken, maar geen van de tools die ik heb geprobeerd doet wat ze zeggen dat ze doen. Het is me uiteindelijk gelukt om ongeveer 3000 tweets naar de digitale begraafplaats te dragen, maar daar blijft het dan wel bij.

Welke tools heb ik gebruikt:

Twitwipe - http://www.twitwipe.com Een tool die beweert dat je alle tweets die je ooit hebt gemaakt kunt verwijderen. Op de vraag hoe lang het duurt zeggen ze zelf dat het lang duurt en dat je het de hele nacht moet laten draaien voor resultaat. Mijn ervaring is dat het niet werkt. Ik heb de tool 's avonds om 9 uur aangezet en om 7 uur 's ochtends was het resultaat 6 verwijderde tweets. Dat zet dus geen zoden aan de dijk.

Delete my tweets - http://deletemytweets.com Presenteert de eerste (of laatste) 200 tweets die je hebt gemaakt die je los kunt aanvinken. Na alle tweets te hebben aangevinkt klik je op verwijderen. Alle tweets worden rood en komen in een Queue met de status
'delete pending'. Na 5 uur is dat nog steeds het geval. Er zijn er ongeveer 13 verwijderd en de rest staat nog steeds in de wachtrij. Onderaan de pagina heb je de mogelijkheid om naar de volgende pagina te gaan waar je tweets staan, maar als ik op pagina 2 klik, dan is het resultaat 0. Er is niets te zien.

Twitlan tweetdeleter - http://delete.twitlan.com/ Ook deze tool begint met de tweets die je als laatste gemaakt hebt. Hij laadt er ongeveer 100 standaard. Maar in plaats van de tweets te laten zien geeft hij iedere tweet weer met de mededeling: "Reload the page again to see the Tweet" Mijn tweets zijn ondertussen te oud en het programma kan dus niet dieper in de database van twitter om de desbetreffende tweet-tekst op te halen. Wat ook erg lastig is, is het feit dat er geen 'select all' mogelijkheid is. Als je 500 tweets hebt geselecteerd zul je ze dus 1 voor 1 moeten aanklikken. Een handige tool die ik heb ontdekt om dit in 1 keer te doen is een Google chrome extention die "Check them all" heet. Resultaat van het verwijderen van de tweets is een foutmelding op de site: "Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in C:\xampp\htdocs\twitter\delete\twitteroauth.php on line 140" Dat wordt hem dus ook niet.

Tweeteraser - http://www.tweeteraser.com/ De beste tool tot nu toe. Tweeteraser laat je nar oude tweets zoeken met bepaalde kernwoorden of #hekmerken. Werkt als een trein als je bepaalde tweets wilt verwijderen met een specifiek woord erin. Maar om alle tweets te verwijderen is het geen goede tool. Vind ook oudere tweets niet en om nu iedere keer specifieke woorden als 'een', 'met', 'van' en dergelijke in te gaan vullen is echt veel te veel werk. Ook dit pakket heeft beperkingen.

Tweetdeleter - http://tweetdeleter.com/dashboard/ Het nieuwste van het nieuwste. Net een paar dagen in de lucht. Een klein bedrijfje in Riga (Letland) heeft de afgelopen paar dagen een betaversie gemaakt om ook een tool te leveren dat zogenaamd al je tweets kan verwijderen. Als ik het goed heb draait deze app pas sinds 21 november. De eerste indruk is positief, maar ook hier de twee veel voorkomende problemen. Ten eerste vind het programma geen tweets van voor juni 2011 en ten tweede komen de tweets in een wachtrij terecht om te verwijderen.

Tweet Delete - http://www.tweetdelete.net Is een automatische dienst die er voor zorgt dat tweets die ouder zijn dan een bepaald tijdstip (6 maanden of een jaar) automatisch worden verwijderd. Je kunt er niet voor kiezen om tweets van voor en specifieke datum te verwijderen en het is niet handmatig, dus ik ben benieuwd of het pakket de komende tijd alle tweets ouder dan een jaar automatisch 'Delete'

Het ziet er naar uit dat tweets die ouder zijn dan een bepaald tijdstip niet meer in de live database van Twitter staan, maar onderdeel zijn gaan uitmaken van het "Grey web" of "Deep web" zoals u wilt. Dat betekent in mijn mening dat het "internet als archief" misschien wel toekomst heeft, maar dat vernietiging van gepubliceerd materiaal op het internet bijna niet meer mogelijk is, omdat je de door jezelf gegenereerde content niet meer af kan halen. Twitter gedraagt zich bijna als een bedrijf... Eens gegeven blijft gegeven. Rien-ne-va-plus, die tweets zijn niet meer van u.

Het laatste dat ik nu probeer voordat ik de stekker uit dit experiment trek is

Direct contact met twitter:

Dear people @twitter,
I have set a personal goal. That goal was to delete all my tweets at the point of reaching 10.000. 2 days ago the time came to start deleting. And it seemed to be nearly impossible. There is no good tool to delete all my tweets from before 11-20-2011. I would like to request your assistance. Would you please help me to delete all my tweets prior to 11-20-2011? Or can you guide me in the right direction and tell me how I go about doing this?

Ik hou jullie op de hoogte hoe en of de goede mensen van twitter op dit verzoek gaan reageren.

Populaire posts