Overdenkingen van mijn grootvader

overdenkingen van mijn grootvader Hendrik-Jan Vermeer in februari 1976
10 maanden voor zijn overlijden in november 1976
_______________________________________________________________

Ja, 1975 is heen gegaan
we mogen er wel even stil bij blijven staan.
Ja,Ja kleine Chris 1 jaar.
de ene komt de ander gaat,
zoo ook stierf mijn beste kameraad.
maar dat is niet te vermijden,
voor ons allen komen ook die tijden,
al denkt men toch keer op keer,
mijn zwager Adolf is ook niet meer
ook moeder had haar deel gehad,
weken op bed, dat was ook nog wat,
haar familie was uit duitschland hier,
maar moeder op bed ook geen plezier.
mijn moeder was dat jaar,
ja 91 jaar het is heusch waar.
en dan eind 1975, wat een gepiep
kregen we beiden ook nog de griep.
2 jan. de kerstboom weggedaan,
en dan hopen we maar dat hij in 1976 er weer kan staan.
dan hopen we maar,
dat het ons is gegeven,
dat we dat,weer mogen beleven.
in Februari 30 jaar getrouwd,
en al die jaren,erg veel opgebouwd.
al zit ik hier,zoo maar wat te schrijven,
dat we toch vooral,gezond mogen blijven.
en dan ook Hanny belt elke dag
dat dat verders ook zo blijven mag
en dat we dan weer kunnen horen,
er is een fijne dochter toch geboren.

Populaire posts