Nee van het AD




Na de jammerlijke teloorgang van onze eigen lokale krant "De Goudsche Courant" bleef er in het goudse niet zo veel meer over qua lokaal nieuws. Eigenlijk zit ik al een tijdje te wachten totdat een van de lokale reclamekranten met een betaalde editie begint. Er is immers een behoorlijk gat achter gelaten na de overname van de Goudsche courant door het Algemeen Dagblad. En het AD heeft het goudse nieuws niet met veel respect behandeld. In een goeie week zit er in het AD niet meer gouds nieuws dan in de Goudsche Courant in een dag. En met de overname van het Algemeen Dagblad door De Pers uit Belgie was het opeens helemaal kommer en kwel... positief is echter dat op de een of andere manier de houding van de lokale reclamekranten naar het Goudse nieuws toe opeens een heel stuk serieuzer is.

En dan is er nog internet...

Ik had het idee dat het leuk zou zijn om de Goudsche Courant een online nieuw leven te geven... Wellicht door de naam aan te bieden aan de Goudse Post of aan de Krant van Gouda of wellicht aan Forum Gouda.

Maar die naam bevindt zich dus in de klauwen van het Belgische nieuwsconglomeraat van de Pers. Ik dacht "wie niet waagt, die niet wint"

Aan:

Algemeen Directeur a.i. van AD Nieuwsmedia
dhr Frits Campagne
Postbus 8759
3009 AT te Rotterdam

Betreft: de Goudsche Courant

Geachte heer Campagne,

Mijn naam is Chris Bellekom en ik woon in Gouda. Gouda en de omliggende regio worden door het AD bedient in het AD – Groene Hart. Om te komen tot deze constructie zijn een aantal regionale kranten overgenomen en opgegaan in het AD – Groene Hart, waaronder de Goudsche Courant.

Nu dat AD Nieuwsmedia een onderdeel is van de Persgroep. Hoop ik dat u wellicht genegen bent om de naam Goudsche Courant vrij te geven. Ik zou er graag gebruik van willen maken om een website te beginnen waar specifiek Gouds nieuws wordt gebundeld uit allerhande vrij raadpleegbare bronnen.

Graag verneem ik dan ook van u of het mogelijk is om het de naam “de Goudsche Courant” over te nemen of te mogen gebruiken in de nabije toekomst. Uiteraard bent u vrij om mij te melden tegen welke vergoeding e.e.a. plaats zou moeten vinden.

Hoogachtend,

Chris Bellekom


Het antwoord was kort en hard:

Populaire posts